Până la triatlonul din 2019, vă lăsăm cu câteva tehnici simple de relaxare:

1. Relaxare prin intermediul respiratiei.

Concentrează-te exclusiv pe respirație. Inspiră adânc timp de trei secunde în timp ce îți umpli plămânii cu oxigen proaspăt, ține aerul în plămâni timp de cinci secunde, numărând în tot acest timp. Eliberează aerul treptat, expiră timp de trei secunde sau mai mult până scoți tot aerul din piept.

Repetă această acțiune de 3-4 ori, până simți că ai mai redus din agitația care e în inima și în capul tău.

 

2. Relaxare prin vizualizare. 

Întinde-te pe o canapea, pat sau stai relaxat pe un scaun. Închide ochii. Încearcă să îți golești mintea numărând încet începând cu unu și continuând până în punctul în care simți că ai eliminat din gândurile negative și simți că ești concentrat pe numărătoare. Imaginează-ți o zi însorită și un parc  cu flori pe marginea aleii și cu zone răsfirate de umbră din câțiva metri în câțiva metri datorită copacilor din parc.

Mergi liniștit, este cald și simți cum adie vântul, care parcă te face să te simți viu. Continuă să mergi prin parc numărând pașii. Observă liniștea, observă soarele care luminează numai bine și din când în când mai este acoperit de un nor subțire, care lasă să treacă razele soarelui prin el.

Deschide ochii.

Poți continua acest exercițiu cât consideri că este necesar. Vizualizarea necesită puțină practică, dar poate deveni extrem de eficientă în controlarea stării de dispoziție, mai ales dacă exersezi frecvent acest tip de exerciții.

 

3. Relaxarea prin detensionarea corpului.

Închide ochii, pentru a putea să te concentrezi mai bine. Începe cu picioarele, tensionază-ți (încordează-ți) tălpile timp de trei secunde, relaxează-le timp de trei secunde. Tensionează-le, relaxează-le.  Repetă pentru fiecare mușchi, începând de la tălpi aceeași acțiune.

Pe măsură ce repeți acest exercițiu, o să observi că vei controla și nivelul de tensiune din mușchi.

O să observi că e mai ușor de relaxat un mușchi pe măsură ce experimentezi cu această tehnică și dacă mai întâi tensionezi și apoi relaxezi. Devii mai conștient de influențarea tensiunii din mușchi.